Jak przygotować i wydrukować raporty |
|
|
Przykład praktyczny: Przygotuj wykaz polis dla których a) w danym okresie wpłynęła wpłata oraz dla b) polis które w danym okresie nie mają terminu płatności Rozwiązanie: Kliknij na ikonę Raporty w lewym menu. Spowoduje to otwarcie menu rozwijanego z listą wszystkich dostępnych raportów wprowadzonych wcześniej do "Słownika raportów". Z rozwijanego menu wybierz opcję Wykazy -> Wykaz polis. Uruchomi to okno, w którym należy określić zakres danych do wyświetlenia w raporcie (Rys.1). W oknie tym odnajdujemy segment zatytułowany "Na wykazie umieść polisy" a w nim zaznaczamy opcje "dla których wpłynęła płatność" oraz "bez płatności w danym terminie". W segmencie zatytułowanym "przedział czasu" wprowadzamy daty 2006-04-01 do 2006-05-31 i zatwierdzamy przyciskiem Ok. Spowoduje to wyświetlenie okna z podglądem wydruku raportów z wyszukanymi danymi gotowymi do druku w postaci wykazu. Możemy je wydrukować poprzez kliknięcie na ikonę Rys. 1 Okno określania danych do umieszczenia w raporcie
|